woensdag 28 augustus 2013

Proberen .......

Ik heb de smaak te pakken om weer lekker creatief te zijn ....... iets wat ik vroeger volop deed. En dus pruttelt het druk in mijn hoofd wat ik nu onder handen zal nemen. Op mijn fiets rij ik vanaf mijn werk door een winkelstraat waar ik altijd langs ga. Er is weer een zoveelste dumpwinkel maar voor het raam van die winkel staat een buste, daar valt mijn oog op. Hij is helemaal fout qua materiaal maar het model van de buste is goed. Eerst na huis gefietst en de volgende dag gekocht.

De buste is zo niet mooi maar ik wel hem verouderen met de krijtverf van Annie Sloan.
Deze krijtverf houdt bijna overal op.

Eerst het beeld even afnemen en daarna de 1e laag aanbrengen in de kleur Graphite.
Nadat de 1e laag goed droog is een 2e laag aangebracht Old White, die vond ik te wit en heb dus een
 3e laag aangebracht in de kleur Original White.


Schilder slordig en geef dikke lagen verf, dit geeft die mooie distressed look zoals
op de 2e foto goed te zien is. De scheurtjes komen doordat ik er een föhn heb opgezet.

Nadat de krijtverf goed droog is, wordt er eerst een laag clearwax aangebracht.
Vervolgens breng ik met een grote kwast royaal de rustic wax aan dit is een donkere wax.
Ik heb hem eerst even gemengd met wat clearwax zodat ie wat lichter van kleur is.
Daarna uitvegen met schone niet pluizende doeken en waar teveel zit doe je wat
extra clearwax op de doek en veegt het teveel aan bruin weg.


En dit is het eindresultaat!

Hij is mooi geworden naar mijn idee.

Tijd voor een kopje thee en dat kan nog lekker even buiten.

Tot de volgende keer!

Liefs Ellen






Geen opmerkingen:

Een reactie posten